Algemene voorwaarden

Softwash, vergelijkbaar onder de naam Softwash Multidienst is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 89553667 en is gevestigd aan de Deltazijde 10g 1261 ZM Blaricum.

 

Artikel 1 Begrippen 

1. In deze algemene voorwaarden worden de volgende volgende termen in de volgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders wordt aangegeven.

2. Aanbod: elke aanbieding van een offerte aan de opdrachtgever tot het bestaande van Diensten door Softwash.

3. Bedrijf: De natuurlijke of rechtspersoon die handelt in uitoefening van beroep of bedrijf.

4. Consument: De natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.

5. Diensten: de Diensten die Softwash aanbieden, zijn diverse schoonmaakwerkzaamheden, zoals: glazenwassen, kantoorschoonmaak en opleverschoonmaak.

6. Dienstverlener: Softwash die Diensten aan opdrachtgever aanbieden

7. Object: de door opdrachtgever aangewezen pand van woning waarvoor Softwash Werkzaamheden Voltooid.

8. Opdrachtgever: de Consument die of het Bedrijf dat Softwash heeft aangesteld, projecten aan heeft ondertekend voor Diensten die door Softwash worden uitgevoerd, of waaraan Softwash een voorstel op grond van een Overeenkomst heeft gedaan.

9. Werkzaamheden: wanneer in deze algemene voorwaarden gesproken wordt over werkzaamheden, wordt er gedoeld op de schoonmaakwerkzaamheden.

 

Artikel 2 Toepasselijkheid 

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van Softwash elke Overeenkomst tussen Softwash en Opdrachtgever en op elke dienst die door Softwash wordt aangeboden.

2. Op verzoek van de opdrachtgever zal kosteloos een kopie van deze algemene voorwaarden worden verstrekt.

3. Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk. In bepaalde situaties kan van de algemene voorwaarden afgeweken worden voor zover dit expliciet en schriftelijk met Softeash is overeengekomen.

4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en vervolgopdrachten van opdrachtgever.

5. De algemene voorwaarden van de opdrachtgever zijn uitgesloten.

6. Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn of definitief worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand, en zullen de nietige/vernietigde bepalingen(en) vervangen worden door een verhitte met gelijktijdige strekking als de originele bestelling.

7. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg van situaties die niet geregeld zijn in deze algemene voorwaarden, dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.

8. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW wordt expliciet beschreven.

9. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing

 

Artikel 3 Het Aanbod 

1. Alle door Softwash opgenomen aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders aangegeven. Indien het Aanbod beperkt is of onder specifieke geldige voorwaarden is, wordt dit uitdrukkelijk in het Aanbod vermeld.

2. Zachte indienwash is slechts aan een Aanbod gebonden. Dit door de opdrachtgever schriftelijk binnen 30 dagen wordt bevestigd. Niettemin heeft Softwash het recht een Overeenkomst met een (potentiële) opdrachtgever om een ​​​​​voor Softwash gegronde reden te verrassend.

3. Het aanbod bevat een omschrijving van de aangeboden Diensten. De beschrijving is voldoende beperkt, waardoor de opdrachtgever een goede beoordeling van het aanbod te maken heeft. Mogelijke gegevens in het aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige compensatie van het ontbinden van de overeenkomst.

4. Aanbiedingen van offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.

5. Termijnen in het Aanbod van Softwash zijn in principe indicatief en geven Opdrachtgever bij overschrijding ervan uit geen recht op ontbinding van compensatie, tenzij uitdrukkelijk anders wordt bepaald.

 

Artikel 4 Totstandkoming van de Overeenkomst/opdracht 

1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat de opdrachtgever een Aanbod cq Overeenkomst van Softwash heeft door een ondertekend exemplaar (ingescand of origineel) aan Softwash te verzamelen, dan wel een expliciete en ondubbelzinnig akkoord geeft op het Aanbod per e-mail. De Overeenkomst wordt tevens handig tot stand te zijn gekomen indien D Softwash uitvoering geeft aan de opdracht.

2. Softwash is niet waargenomen aan een Aanbod Indien Opdrachtgever redelijkerwijs had kunnen verwachten of moet begrijpen of begrijpen te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of vergissing bevat. Aan deze vergissing van de inschrijving kan de opdrachtgever geen rechten ontlenen.

3. Indien opdrachtgever een riet bevestigde opdracht annuleert, worden de riet daadwerkelijk gemaakte kosten (inclusief de bestede tijd) in rekening gebracht bij opdrachtgever.

4. Elke overeenkomst die met Softwash wordt aanvaard of een project dat door de opdrachtgever aan Softwash wordt erkend, goedgekeurd bij het bedrijf en niet bij een individuele persoon die met Softwash wordt verbonden.

 

Artikel 5 Uitvoering van de Werkzaamheden 

1. Softwash zal zich inspannen om de moeilijke werkzaamheden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid uit te voeren zoals van een goede opdrachtnemer verlangd mag worden. Softwash staat in voor een professionele dienstverlening.

2. De omvang en de reikwijdte van de Werkzaamheden die ten behoeve van de opdrachtgever worden uitgevoerd, zijn gebaseerd op de Werkzaamheden zoals vastgelegd in de offerte dan wel de opdrachtbevestiging cq Overeenkomst.

3. De door opdrachtgever gefinancierde informatie en gegevens zijn de basis waarop de door Softwash aangeboden Diensten en de prijzen gebaseerd zijn.

5. Bij de uitvoering van de Werkzaamheden is Softwash niet verplicht gehouden om de aanwijzingen van de Opdrachtgever op te volgen indien de inhoud van de omvang van de ingewikkelde Werkzaamheden wordt gewijzigd. Indien de aanvullende aanvullende werkzaamheden voor Softwash bevatten, wordt de opdrachtgever aangehouden om de aanvullende aanvullende kosten te vergoeden op basis van een nieuwe offerte.

6. Softwash is gerechtigd om voor de uitvoering van de werkzaamheden naar eigen inzicht derden in te schakelen. 7. Indien de start, de voortgang van de oplevering van de Werkzaamheden wordt vertraagd omdat een opdrachtgever niet of niet tijdig wordt ontvangen, of niet in de voorlopige formaat, alle gewenste informatie heeft aangeleverd, onvoldoende bijgedragen, een bepaalde voorschot wordt niet tijdig ontvangen door Softwash of tijdens de uitvoering hinderen ondervindt in verband met een oorzaak welke te belangrijk is aan de opdrachtgever van diens werknemers of er door andere omstandigheden, welke voor rekening en risico van opdrachtgever komt van vertraging, heeft Softwash recht op een beperkte verlenging van de (op) leveringstermijn. Alle schade en aanvullende kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak zoals hierboven genoemd komen niet voor vergoeding in opgenomen en komen voor rekening en risico van opdrachtgever

 

Artikel 6 Verplichtingen Opdrachtgever 

1. De opdrachtgever is verplicht alle door Softwash mogelijke informatie in de mogelijke vorm te verstrekken ten behoeve van een juiste en mogelijke uitvoering van de Overeenkomst (waaronder tevens begrepen kaarten, tekeningen, overzichten, huisaansluitingen en meer). Bij gebrekkige deze kan worden voorkomen dat Softwash niet in staat is alle werkzaamheden tijdig en volledig uit te voeren. Softwash is niet verplicht om de juistheid en/of volledigheid van de aan haar verstrekte informatie te controleren. De gevolgen van een situatie ontstaan ​​altijd voor rekening en risico van opdrachtgever.

2. De opdrachtgever is verplicht er voor te zorgen dat Softwash zijn werkzaamheden kan uitvoeren.

3. De opdrachtgever is verplicht alle (eventuele) gebreken aan de woning van ieder ander pand aan Softwash te vermelden voordat Softwash de werkzaamheden gaat uitvoeren.

4. Indien de opdrachtgever niet tijdig aan het in dit artikel verplichte verplichtingen voldoet, is Softwash aansprakelijk de uitvoering van de overeenkomst van opdracht op te korten tot het moment dat de opdrachtgever wel aan haar verplichtingen heeft voldaan. De kosten in verband met de opgelopen vertraging en/of de kosten voor het opgeloste van extra werkzaamheden cq overige gevolgen die hieruit voortkomen voor rekening en risico van opdrachtgever.

 

Artikel 7 Resultaat 

Bij een normaal vervuilde woning mag de opdrachtgever verwachten dat het water oplosbaar vuil wordt verwijderd. Er wordt een voorbehoud gemaakt ten aanzien van de mogelijkheid bepaalde vervuiling te verwijderen. Opdrachtgever mag niet verwachten dat vetten en krassen etc. worden verwijderd.

 

Artikel 8 Prijzen en betaling 

1. Alle prijzen zijn gebaseerd op de door partijen samengestelde Werkzaamheden en zijn in principe inclusief voor particulier en exclusief voor bedrijven omzetbelasting (btw), tenzij anders samengesteld.

2. Softwash voert haar dienstverlening uit conform het betaalde tarief. Het tarief is in beginsel inclusief kosten voor hulp- en reinigingsmiddelen, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Als het tarief voor de prijs exclusief de kosten voor hulp- en reinigingsmiddelen is vastgesteld, worden de kosten van de feitelijk gebruikte zaken apart aan de klant in rekening gebracht. Opdrachtgever dient deze kosten volledig te vergoeden, welke zijn berekend op basis van nacalculatie. De kosten van de werkzaamheden worden maandelijks gefactureerd.

3. Partijen kunnen dat de opdrachtgever een voorschot dient te betalen. Indien een voorschot wordt gekozen, dient de opdrachtgever het voorschot te betalen waardoor een begin wordt gemaakt met de uitvoering van de werkzaamheden.

4. De opdrachtgever kan geen rechten van verwachtingen ontlenen aan een vooraf opgegeven budget, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn toegestaan.

5. Prijswijzigingen die buiten de macht van Softwash worden veroorzaakt tien gevolgen van wijzigingen in wet- en regelgeving van wijzigingen in de uitzondering cao worden aan opdrachtgever doorberekend. Softwash is gerechtigd om de meerdere prijzen en tarieven gelijkmatig te verhogen conform de stijgende prijzen.

 

Artikel 9 Incassobeleid 

1. Wanneer de opdrachtgever niet aan haar betalingsverplichting voldoet, en niet binnen de daarvoor vastgestelde betalingstermijn heeft voldaan aan haar voltooiing, is opdrachtgever een bedrijf van rechtswege in verzuim. Opdrachtgever zijnde een Consument zal eerst een schriftelijke aanmaning ontvangen met een termijn van 14 dagen na de datum van de aanmaning om aanvaardbare aan de betalingsverplichting te voldoen met daarbij een opgave van de buitengerechtelijke kosten indien Consument binnen die termijn niet aan haar verplichtingen vereist, verplichte zij bij falen treedt op.

2. Vanaf het datum dat de opdrachtgever in verzuim is, zal Softwash zonder nadere ingebrekestelling recht hebben op de wettelijke handelsrente vanaf de eerste verzuimdag tot volledige voldoening, en vergoeding van de buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de staffel uit het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.

3. Indien Softwash meer of hogere kosten heeft gemaakt welke redelijkerwijze noodzakelijk zijn, komen deze kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de integrale gemaakte gerechtelijke en executiekosten zijn voor rekening van opdrachtgever.

 

Artikel 10 Privacy, gegevensverwerking en beveiliging 

Indien Softwash bij de uitvoering van de Werkzaamheden in aanrakingen met (persoons)gegevens of andere komt gegarandeerde gegevens van Opdrachtgever gaat zij hier zorgvuldig mee en zal deze slechts conform de maximale normen en voor zover noodzakelijk bij de uitvoering van de Overeenkomst gebruiken. Softwash legt deze betekenis tevens op aan de door ingeschakelde haare derde, maar staat zij niet in voor het gehandeld van deze derden.

 

Artikel 11 Opkorting en ontbinding 

1. Softwash is bevoegd voor de nakoming van de op haar rustende verplichtingen op te schorten, zolang de opdrachtgever in verzuim is met de nakoming van enige uit de overeenkomst veroorzaakte verbintenis, de late betaling van haar facturen daaronder begrepen. De opschorting zal terstond aan het opdrachtgeverschrift worden bevestigd.

2. Softwash is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, uit welke hoofde dan ook, als gevolg van het opschorten van haar werkzaamheden.

3. Het opschorten (en/of ontbinden) heeft geen invloed op de betalingsverplichtingen van de opdrachtgever voor uitgevoerde werkzaamheden. Bovendien is de opdrachtgever verplicht om Softwash te vergoeden voor elk financieel verlies dat Softwash ingrediënten als gevolg van het defecte blijvende van de opdrachtgever.

 

Artikel 12 Overmacht 

1. Softwash is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtssituatie haar verplichtingen op grond van de Overeenkomst niet kan nakomen.

2. Onder overmacht aan de zijde van Softwash wordt in elk geval begrepen, maar is niet beperkt tot: (i) overmacht van toeleveranciers van Softwash, (ii) het niet naar bevestigd nakomen van verplichtingen van toeleveranciers die door Leverancier van diens derden aan Softwash worden aanbevolen of aanbevolen, (iii) gebrekkigheid bij de uitvoering van de dienst betrokken derden, (iv) overheidsmaatregelen, (v) opslag van elektriciteit, interneten/of telecommunicatiefaciliteiten, (vi) ziekte van werknemers van Softwash of de door haar afgesloten derden en (vii) overige situaties die naar het oordeel van Softwash buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend ingewikkeld.

3. Indien in het geval van overmacht zijdens Softwash voor een duur langer dan 3 maanden niet in staat is de ingewikkelde Werkzaamheden op de ingewikkelde wijze, tijden en data te ondergronden, partijen in overleg en zal de Overeenkomst voor zover noodzakelijk aangepast worden.

4. Indien de opdrachtgever zelf maatregelen beïnvloedt waardoor Softwash de werkzaamheden (tijdelijk) niet, of niet volledig kan uitvoeren waardoor de werkzaamheden niet effectief zijn, dan geeft dit geen recht op vermindering van de totale totaalprijs voor die periode.

 

Artikel 13 Beperking van aansprakelijkheid 

1. Indien enig resultaat dat is vastgelegd in de Overeenkomst niet wordt bereikt, wordt een tekortkoming van Softwash alleen duurzaam te bestaan ​​​​indien Softwash dit resultaat bij het aanvaarden van de Overeenkomst expliciet beloofd.

2. Indien sprake is van toerekenbare tekortkoming van Softwash, wordt Softwash uitsluitend aangehouden tot betaling van enige compensatie indien opdrachtgever Softwash binnen 14 dagen na ontdekking van de tekortkoming in tekort heeft gesteld en Softwash deze tekortkoming vervolgens niet binnen een adequate termijn heeft hersteld. De ingebrekestelling dient schriftelijk te zijn ingediend en bevat een dusdanige nauwkeurige omschrijving/onderbouwing van de tekortkoming, zodat Softwash in staat is om adequaat te reageren.

3. Indien de basis van Diensten door Softwash-aansprakelijkheid van Softwash is, is de aansprakelijkheid beperkt tot het totale bedrag dat in het kader van de Overeenkomst wordt gefactureerd, maar slechts tien gerespecteerd van de deur Directeur geleden directe schade tenzij de schade het gevolg is van opzet of aan grenzen opzetde roekeloosheidzijdes Softwash. Onder directe schade wordt verstaan: onnodige kosten gemaakt ter beperking van de voorkoming van directe schade, de vaststelling van de schadeoorzaak, de directe schade, de aansprakelijkheid en de wijze van herstel.

4. Softwash sluit uitdrukkelijk alle aansprakelijkheid uit voor gevolgschade. Softwash is niet aansprakelijk voor gevolgschade, indirecte schade, bedrijfsschade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, vermogensverliezen, vertragingsschade, renteschade en immateriële schade.

5. Softwash is niet aansprakelijk indien er incidenten en/of ongelukken voorkomen op locatie van opdrachtgever met als gevolg enig (lichamelijk) letsel bij opdrachtgever van aanwezige derden die zich ten tijde van de werkzaamheden op dezelfde locatie bevinden.

6. Softwash is niet aansprakelijk voor eventuele schade ten gevolge van eerdere/huidige gebreken /schade aan de woning of ieder ander pand. 

7. Als Softwash voldoende specifieke hulp- en reinigingsmiddelen bevat, komt alle schade door het gebruik van deze zaken voor rekening en risico van opdrachtgever.

8. Indien de opdrachtgever wenst dat Softwash de locatie van de opdrachtgever afsluit, maakt Softwash gebruik van de door opdrachtgever gereserveerde sleutels en/of codes. Voor alle schade die voortkomt uit het kwijtraken van de verstrekte sleutels is Softwash niet aansprakelijk. Partijen zullen een aanvullende sleutelovereenkomst tekenen en als bevestiging aan de offerte.

9. Indien Softwash op verzoek van de opdrachtgever het alarm dient in- of uit te schakelen voor en na het uitvoeren van de Werkzaamheden behoort dit niet tot de verplichtingen van Softwash zoals voortgekomen uit de Overeenkomst. Het in- en uitschakelen van een alarm of beveiligingsinstallatie maakt geen deel uit van de overeenkomst. Indien het in- of uitschakelen onverhoopt niet of niet volledig juist wordt uitgevoerd, is Softwash hiervoor nimmer aansprakelijk.

10. Softwash staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en deur/namen Softwash verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.

11. Alle aanspraken van de opdrachtgever vanwege tekortschieten aan de zijde van Softwash indien niet geschreven en gemotiveerd worden gemeld bij Softwash binnen een week nadat de opdrachtgever bekend was of redelijkwijs bekend kon zijn met de feiten terwijl zij haar aanspraken baseert. Een week na het deelnemen van de Overeenkomst tussen partijen vervalt de aansprakelijkheid van Softwash.

 

Artikel 14 Vrijwaring en juistheid van informatie 

1. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor de juistheid, betrouwbaarheid en volledigheid van alle gegevens, informatie, documenten en/of bescheidenheid, in welke vorm dan ook die zij aan Softwash voorzien in het van een overeenkomst, inclusief voor de gegevens die zij van derden heeft gevolgd en welke aan Softwash is voorzien van de uitvoering van de Dienst.

2. Opdrachtgever vrijwaart Softwash van elke aansprakelijkheid die voortvloeit uit het niet of niet tijdig nakomen van de verplichtingen met betrekking tot het aangewezen verstrekken van alle juiste, betrouwbare en volledige gegevens, informatie, documenten en/of bescheiden.

3. Opdrachtgever vrijwaart Softwash van alle aanspraken van medewerkers van opdrachtgever voor schade ten gevolge van de werkzaamheden van Softwash behoudens opzet of grove schuld zijdens Softwash.

 

Artikel 15 Klachten 

1. Indien de opdrachtgever niet tevreden is over de service van Softwash gelijkwaardige klachten heeft over de uitvoering van zijn opdracht, is de opdrachtgever verplicht om deze klachten zo snel mogelijk te hebben, maar uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na de betreffende aanleiding dat tot de klacht heeft geleid te melden. Klachten kunnen mondeling of schriftelijk gemeld worden via info@softwash.nl met als onderwerp “Klacht”.

2. De klacht moet voldoende en/of toegelicht zijn, wil Softwash de klacht in behandeling kunnen nemen.

3. Softwash zal zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren op de klacht.

4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

 

Artikel 16 Toepasselijk recht 

1. Op de rechtsverhouding tussen Softwash en Opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.

2. Softwash heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en zal de opdrachtgever deze op de hoogte stellen. 3. Ingeval van vertalingen van deze algemene voorwaarden is de Nederlandse versie leidend.

4. Alle geschillen, ontstaan ​​door of aanleiding van de overeenkomst tussen Softwash en opdrachtgever, worden slecht door de onafhankelijke rechter van Rechtbank van Amsterdam.